søndag den 6. november 2016

BRYLLUP I GRENÅ

Mine 2 gode venner i Grenå Mona & Claus havde inviteret mig til deres bryllup, ikke blot som gæst, men spurgte om jeg ville være vidne. Naturligvis ville jeg det, så i går kørte jeg til Grenå.

Da det var min hensigt at spise morgenmad i Lagkagehuset i Viborg, kørte jeg hjemmefra ved 6 tiden.
Så det kom til at passe med jeg ankom hos Mona og Claus ved 10 tiden, og så kunne vi lige nå en formiddags bajer inden de øvrige gæster skulle ankomme.

Planen var at brylluppet skulle holdes hemmeligt lige ind til gæsterne ankom, men som spisebordet mere end antyder må der nu have været en fugl der har prikket på vandrøret, da næsten alle gæsterne have gaver med. Mange af gæsterne sagde med smil på læben, at de nok kunne ligge 2 og 2 sammen.
Grenå's Viceborgmester ankom, og det var ham som skulle stå for vielsen af Mona og Claus. Og så viste det sig at folk havde regnet den ud for de havde små poser med ris med, så vores brudepar fik underbukserne fyldt med ris.

Og så var der ellers fest, de havde fået lov at benytte nabo lejligheden til lejligheden. Her stod et festdækket bord klar, og en stor buffet med lækket mad. Og der var vin, øl og sodavand. Og bagefter et kage og dessert bord hvor der ikke manglede noget.

Jeg fik mødt deres venner og familie, og der var også børn med.
Når jeg dagligt gennem de sidste 5 år er vandt til den larm inde fra min nabo, bliver man overrasket over der faktisk findes børn der næsten ikke larmer.
For det var da godt nok meget lidt de unger larmer, både i mens vi spiste og da de ikke længere gad at sidde ved bordet,jamen så lagde de sig på et tæppe inde i stuen og så tegnefilm.
Det var en morsom fest der blev holdt, hvor der blev grinet og snakket, og folk fik både øl og små drinks.
Men til midnat faldt der ro over huset, og man kunne gå i seng og sove.

Da vi havde spist morgenmad her til morgen, var det tid for mig at komme hjem til Struer igen, men d.3. December tager jeg over til Mona og Claus igen, der skal vi til Kim Larsen koncert.

I Viborg holdt jeg ind ved Lagkagehuset, så fik jeg da lige en kage og en flødebolle med hjem til min aftenskaffe.

                            TIL SLUT

Vil jeg ønske Mona & Claus, hjertelig tillykke med brylluppet.
Tak for jeg blev inviteret og fik æren af at være jeres vidne.
KRAM FRA LARS LUMMER.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar